تحقیق و توسعه: یکی از ارکان اصلی کارخانه صنعتی نمونه ، واحد بازاریابی و تحقیق و توسعه این شرکت می باشد. با توجه به اینکه در تفکر بنیانگذاران و مدیران ارشد این شرکت موضوع بازاریابی به عنوان یک فرهنگ فراگیر ریشه ای عمیق داشته است، از ابتدای فعالیت و بخصوص در دورانی که تصمیم به توسعه شرکت گرفته شد، جذب نیروهای متخصص، ایجاد بخش های مرتبط و استفاده از همکاری خبرگان بازاریابی در این شرکت صورت پذیرفته است. بازاریابی به شکل مدرن و علمی با استفاده از خبرگان با تجربه شرکت های بین المللی از سال 1380 در سازمان شکل گرفت. واحد بازاریابی و تحقیق و توسعه در جهت چشم انداز شرکت و برای تحقق رسالت آن می کوشد تا با تلاش برای مدیریت بر کل زنجیره تولید ارزش ازطریق تعیین استراتژی آمیزه های بازاریابی، برای کلیه مشتریان خود در این زنجیره، منافع مورد انتظارشان را تامین نماید. ایجاد سیستم اطلاعات مدیریت و انجام سرمایه گذاری های لازم دراین زمینه موجب فراهم آوردن اطلاعات دقیق و به موقع از وضعیت بازار، رقبا و انتظارات مصرف کنندگان شده است و شرایط را برای تدوین استراتژی های لازم، اجرا و کنترل تاکتیک ها فراهم آورده است. |